АНАЛІЗ РОБОТИ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ ТА ВИХОВАТЕЛІВ
АНАЛІЗ РОБОТИ МЕТОДИЧНОЇ
КОМІСІЇ
КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ ТА
ВИХОВАТЕЛІВ
Методична комісія працює над методичною проблемою «Впровадження інноваційних
форм і методів впливу з метою формування в учнівської молоді ключових життєвих компетенцій».
Завдання:
-
Оновлення
змісту та форм виховного процесу;
-
Створення
чіткої методологічної системи виховання;
-
Формування
ключових життєвих компетентностей.
Мета: забезпечення належного рівня професійно-теоретичної
підготовки, загальноосвітнього світогляду та формування комплексу компетенцій
учнів.
Для аналізу роботи МК класних керівників та вихователів вивчалися матеріали
за 2017-2020 р.р.
Предметом вивчення були: річні плани, звіти роботи МК, індивідуальні плани
і звіти членів МК, плани виховних заходів, матеріали педагогічних читань,
атестації, доповідей, методичних розробок тощо.
В даному питанні робився аналіз основних напрямків роботи, за якими
здійснюється колективна та індивідуальна методична робота:
-
якості
планування та ведення плануючої та звітної документації, протоколів засідання
МК;
-
вивчення
та впровадження передового досвіду, інтерактивних технологій, використання ІКТ;
-
проведення
відкритих виховних заходів;
-
змістовності
методичних доповідей і розробок, їх актуальність, участь у зимових педагогічних
читаннях;
-
публікації;
-
самоосвіти
педагогічних працівників, підвищення їх кваліфікації та атестації тощо.
Методична комісія здійснює свою роботу за річним планом,
який складається на навчальний рік за розділами, які визначають: особовий склад
членів МК; план їх курсової перепідготовки; планові питання засідань МК,
планування виховних заходівтощо.
Аналіз
складу МК
До складу методичної комісії входять:
Пушкарьова Ольга
Миколаївна;
Голова методичної комісії класних керівників та вихователів
Кавнічук Оксана Костянтинівна,
Заступник директора з нвр
|
Класний керівник групи № 15
Освіта: 2010, вища чну
Загальний/педстаж: 13р./8 р.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст, і категорії
Освіта: 1999,
вища чну
Загальний/педстаж: 18р./18 р.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії
|
Багрій Христина Ігорівна;
Соціальний педагог
|
Освіта: 2015,
вища чну
Загальний/педстаж: 2р./2 р.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст
|
Борбель Любов Анатоліївна
|
Класний керівник групи № 17
Освіта: 2006,
вища чну
Загальний/педстаж: 11р./11 р.
Кваліфікаційна
категорія: спеціаліст і категорії
|
Грицюк Анатолій Дмитрович
|
Класний керівник групи № 13
Освіта: 2011,
вища чну
Загальний/педстаж: 6р./6 р.
Кваліфікаційна категорія: магістр
|
Урбанська Ірина Олегівна
|
Класний керівник групи № 12
Освіта: 2008,
вища чну
Загальний/педстаж: 20 р./20 р.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст, і категорії
|
Хортюк Ілля Миколайович
|
Класний керівник групи № 10
Освіта: 1998,
вища чну
Загальний/педстаж: 16 р./7 р.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст, і категорії
|
Кувшінникова Лідія Антонівна
|
класний керівник групи № 14
|
Петроська
Любов Іванівна
|
класний
керівник групи № 16
|
Козачук Марія Тодорівна
|
Вихователь 5 поверху
Освіта: 1977,
Чернівецьке педучилище
Загальний/педстаж: 31 р./28 р.
Кваліфікаційна категорія: Середня спеціальна
|
Шпортак Марія Ярославівна
|
Вихователь 4 поверху
Освіта: Технікум
Радянської торгівлі
Загальний/педстаж: 13 р.
Кваліфікаційна категорія: Середня спеціальна
|
Яковишина
Катерина Петрівна
|
Вихователь 3 поверху
|
Микицей Ірина Антонівна
|
Бібліотекар
|
ПЛАНУВАННЯ РОБОТИ ТА ВЕДЕННЯ ЗВІТНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Плануюча документація, протоколи засідань МК ведуться
своєчасно.
До протоколів засідань МК додаються матеріали питань,що
розглядаються: матеріали звітів членів МК щодо вивчення та впровадження різних
педагогічних, виховних технологій, інтерактивних методик, про аналіз виховної
роботи в групах щодо збереження навчального часу тощо.
Аналіз проведеної членами МК роботи показав наступні
результати:
-
якісно
розроблена плануюча документація;
-
визначена
індивідуальна робота членів МК;
-
постійно
ведеться робота щодо створення та оновлення виховних справ.
Викладачі постійно працюють над оновленням бази виховних
заходів, успішно використовують Інтернет-ресурси.
ВИВЧЕННЯ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ ПЕРЕДОВОГО ДОСВІДУ
Класні керівники та вихователі постійно творчо працюють
на вибором сучасних форм, методів і принципів виховання, запроваджують нові
педагогічні та інформаційні технології, використовуються передовий педагогічний
досвід у своїй роботі з метою активізації пізнавальної діяльності здобувачів освіти,
зацікавлення і заохочення їх, демонструють нетрадиційні форми та методи
організації виховного процесу (усні журнали, проблемні питання та ситуації,
ігрові елементи, термінологічний марафон тощо).
Щорічно проводяться виховні заходи, засідання гуртків,
різноманітні конкурси та ігри тощо.
За останні роки членами МК було проведено:
Позаурочних
заходів:
Цілеспрямована робота членів мк дає очікуванні
результати: підвищення мотивації учнів щодо успішності.
Видавнича діяльність членів м/к
представлена виданням тематичних збірників та публікаціями в пресі, зокрема:
В методичному кабінеті представленні
результати роботи членів МК у вигляді розробок та збірок виховних справ,
тренінгів, сценаріїв заходів на різну тематику.
Методична комісія класних
керівників, вихователів є структурним підрозділом методичної служби училища та
внутрішньо училищної системи керування виховним процесом, однією з форм
методичної роботи, яка координує методичну та організаційну діяльність класних
керівників, вихователів, майстрів навчальних груп ТУ.
Уся діяльність методичної комісії
здійснюється на основі педагогічного аналізу, планування роботи як на поточний
період, так і на перспективу згідно з концепцією виховання дітей та молоді,
програмою розвитку училища і передбачає багатопланову та різноманітну за
змістом і формами роботу з метою інтелектуального та емоційного розвитку
молодого покоління, формування його ціннісних орієнтацій, соціальних, етичних і
естетичних ідеалів, одержання необхідних знань і розвиток умінь, набуття
першого досвіду творчої діяльності, соціального захисту учнів-сиріт,
дітей-інвалідів та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Зміст роботи методичної комісії має переважно
інформаційно-консультативне, психолого-педагогічне, методичне спрямування.
Діяльність методичної комісії спрямовується на
виконання таких завдань:
- удосконалення науково-теоретичної, психолого-педагогічної, загально дидактичної, методичної і фахової підготовки класних керівників, вихователів із питань педагогіки та психології;
- озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знаннями сучасних форм і методів виховної роботи;
- здійснення інформаційно-нормативного, методичного, психологічного забезпечення класних керівників, вихователів;
- вивчення, узагальнення та впровадження перспективного педагогічного досвіду роботи;
- обмін досвідом класних керівників, виховаталів успішної педагогічної діяльності;
- створення умов для професійного зростання, самоосвіти, дослідницької і творчої діяльності класних керівників;
- забезпечення засвоєння і впровадження класними керівниками найефективніших педагогічних технологій, методик і технік виховання учнів;
- забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації учнів;
- координування планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів навчальних груп;
- здійснення керівництва творчою діяльністю педагогічних працівників;
- сприяння становленню і розвитку виховної роботи навчальних груп.
Методична комісія стоїть на позиціях застосування у
виховній роботі принципів:
- демократизації, який передбачає рівноправність, але різнозобов’язаність учасників педагогічної взаємодії, їх взаємоповагу, що викликає у вихованців позитивну відкритість до сприймання громадянських цінностей: щирості, доброти, справедливості, доброзичливості тощо;
- самоактивності й саморегуляції, який формує у здобувачів освіти здатність до самокритичності, громадянську позицію особистості, почуття відповідальності;
- комплексності й міждисциплінарної інтегрованості, що передбачає встановлення у процесі виховання тісної взаємодії та поєднання навчального й виховного процесів, зусиль сім’ї, закладу освіти та молодіжних організацій;
- культуровідповідності, що передбачає органічну єдність виховання з історією та культурою народу та забезпечує наступність і єдність поколінь;
- інтеркультурності, що передбачає інтегрованість національної культури у загальнолюдську культуру;
- гармонізації родинного і суспільного виховання, що полягає в об’єднанні і координації виховних зусиль усіх суспільних інституцій;
- єдності сім’ї та училища у питаннях виховання.
Методична комісія у своїй діяльності підзвітна
директору училища, педагогічній раді та методичній раді училища.
Аналіз роботи класних керівників та вихователів
впродовж 2017- 2018н.р., 2018-2019н.р., 2019-2020 н.р. свідчить про наступне:
Планування роботи класних керівників проводилась у
відповідності до річного плану виховної роботи Чернівецького вищого
професійного училища радіоелектроніки. Виховна робота мала чіткий та
цілеспрямований характер, що давало можливість здійснювати плідну діяльність у
наступних напрямках:
·
Організаційна
робота
·
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави. Національно-патріотичне виховання. Громадянське виховання.
Військово-патріотичне виховання.
·
Ціннісне ставлення до себе. Гурткова робота
та робота з обдарованою молоддю.
·
Ціннісне ставлення до природи та праці. Екологічне
та трудове виховання.
·
Ціннісне ставлення до людей. Морально-духовне виховання.
·
Ціннісне ставлення до культури і мистецтва. Естетичне
виховання.
·
Ціннісне ставлення до сім’ї, родини. Сімейне виховання.
·
Превентивне виховання. Правовиховна робота.
·
Особистісно-орієнтоване виховання
·
Робота щодо соціального захисту учнів,
·
Робота в гуртожитку
З метою надання дієвої допомоги класним керівникам
протягом навчального року проводились наради та консультації з питань
організації та здійснення виховної роботи в класних колективах. Заступник
директора з навчально-виховної роботи,соціальний педагог, голова м/класних
керівників брали участь у обласних
секціях, нарадах з питань організації виховної роботи та надавали практичні
рекомендації, ділилися досвідом роботи.
На початку навчального року згідно з планом роботи
проводились засідання методичного об’єднання класних керівників, де визначалися
напрямки, цілі, форми та методи виховної роботи, шляхи досягнення більшої
ефективності виховного процесу, складався графік проведення відкритих виховних
заходів та відкритих виховних справ.
Класні керівники, вихователі
ведуть відповідну документацію, зокрема «ЖУРНАЛ обліку, реєстрації підсумків організації та
проведення виховної роботи з учнями професійно-технічного закладу», «Журнал
індивідуальної роботи з учнями соціально незахищених категорій», формують соціальний паспорт групи, актив групи. Щомісячно
керівники груп формують звіт про проведену виховну роботу в групі
Щодо
напрямку цієї роботи (ведення документації – організаційна робота), то хочеться
відзначити роботу Петровської Л.І., Урбанську І.О., Кувшиннікову Л.А., Борбель
Л.А., які систематично ведуть журнали, відповідно до вимого заповнюють всі форми журналу, оперативно вносять
необхідну інформацію щодо даних про учня, своєчасно подають звіти.
Класні керівники, вихователі
тісно співпрацюють із психологічною службою закладу освіти. Зокрема, щорічно у
кінці жовтня проводиться психолого-педагогічний консиліум з питань
адаптації учнів І курсу до нових умов
навчання та проживання, робота щодо профілактики правопорушень серед
неповнолітніх, робота керівників груп щодо запобігання пропусків занять без
поважних причин, особливості роботи із батьками (опікунами), учнями та батьками
соціально незахищених категорій. Також позитивним є досвід проведення спільних
заходів із з соціальним педагог Багрій Х.І., це і тренінгові заняття з учнями
гр.№15 «Статеве виховання підлітків», «Профілактика ВІЛ/СНІД», «Венеричні захворювання»
( Пушкарьова О.М., 2018р.), гр.№16, №17
і №18 – тема «Три грані кохання» (2020р). Акцію «Обміняй цигарку на цукерку», «Не
будь дитиною, пройди тест на ВІЛ», «Будь безпечним» (Урбанська І.О.).
Відповідно до Листа МОН
від 16.08.2019 №1/9-523 "Про національно-патріотичне
виховання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році" одним із пріоритетних напрямків виховної роботи є національно-патріотичне
виховання протягом даного періоду проводились виховні заходи:»
Відкрита виховна справа «Моя Батьківщина -Україна»
- Грицюк А.Д.(2018р.),
«Поетичні голоси Буковини» - Машкова Т.Л., Микицей
І.А. (2017р.),
«Герої Небесної Сотні» - Кувшиннікова Л.А. (2019
р.)
«100- річчя Буковинського віче» - Петровська Л.І.
(2018р.),
«Державна символіка» -
Пушкарьова О.М., Озарчук Н.В. (2017),
Літературна композиція «Небесна
сотня» - Урбанська І.О., Леончик Д.М. (2018р.),
Історичний вечір-реквієм «Герої не вмирають. Пам’яті «Небесної
сотні» - Петровська Л.І., (2014р.), спільно із Леончиком Д.М. – літературна
композиція присвячена Героям Небесної
Сотні – «Небесна Сотня у вирій відійшла…» із антології майданівських віршів, відеожурнал «Крим наш - український», засідання
історичного гуртка на різні теми: «Буковина в глибині
століть...", «Українські січові Стрільці у Першій світовій війні», «Славетні
буковинці. Життя і долі».,
«Наша мово солов’їна» - щорічні
заходи до Дня української писемності та
мови – Борбель Л.А., Леончик Д.М., Чорногуз А.С., конкурси читців
Шевченківських творів, зустріч із митцями буковинцями.
«День рідної мови», «Герої
Буковинці» «Українські вечорниці» - Шпортак М.Я. бібліотекар І.А.
«МИ пам’ятаємо… Голодомор ..», "Молодь
єднає Україну" до Всесвітнього Дня миру - Микицей І.А.,
«Герої Небесної Сотні…»,
«Бережемо українські традиції» - -
Козачук М.Т
«А ми тую козацькую славу
збережемо…» - конкурсна програма
Яковишина К.П.
Військово-спортивні
свята до Дня захисника Вітчизни –
Сторощуком І.В.
Проведено
лінійку-реквієм до Дня Гідності та Свободи, Дня Героїв Небесної Сотні, Дня пам’яті та примирення. Організовано конкурс малюнків,
стіннівок до відзначення визначних та пам’ятних дат.
Активно
долучаються до арт-, флеш мобів таких як День вишиванки, День Соборності
України, День Європи, День миру, День рідної мови, День української хустки, спів
колядок, читання віршів та висловів відомих українців про Україну, акції - «Ангели пам’яті», «Різдвяна іграшка дітям
Донбасу: Схід – Захід разом», «Допоможи пораненому солдату», «Лист солдату»,
подаруй дитині українську книгу для діток м.Красногорівки. Організовано
зустрічі із випускниками – захисниками та військовослужбовцями ЗСУ Сорощуком
Б., Бадюком Ю., Мірінчуком Б, Большуновим А.
І ще чимало
заходів, акцій, участь у різноманітних концертних програмах, виставках,
благодійних заходах.
У напрямку Ціннісного ставлення до себе. Гурткової
робота та роботи з обдарованою молоддю проводились різноманітні заходи - це і
відкриті засідання гуртків, це участь учнів у всеукраїнських, обласних, міських
етапах олімпіад, конкурсах, змаганнях. Хочеться
активну відмітити роботу щодо
залучення учнів до гурткової діяльності – Грицюка А.Д., Петровську Л.І.,
Урбанську І.О., Борбель Л.А., Хортюка І.М. Активно працює «Психологічний
гурток».
Ціннісне ставлення до природи та праці.
Екологічне та трудове виховання реалізується
через різноманітні акції такі як: «Сортуй сміття правильно!» (Урбанська І.О.),
«Бережи первоцвіт», «Ми - за обмеження
поліетилену», «Чисте довкілля», висадка дубків на Алеї пам’яті Героїв Небесної
Сотні, училищна толока, екскурсії у Ботанічний сад.
Проблема
формування духовно-моральних цінностей здобувачів освіти, формування ціннісного
ставлення до себе, оточуючих є надзвичайно актуальною. З цією метою в училищі проводилися різноманітні заходи:
Відео-ролики
«Я-журналіст», «Подаруй дитині життя», «Толерантність», «Супергерої серед
нас», «Stop!Bullying» -
Відкриті виховні справи – «Всесвітній день
інформування про епілепсію», «Всесвітній день розповсюдження інформації про
аутизм».Творчий вечір до Дня матері – Мінченко Н.А., виховний
захід до Дня толерантності «Ми рівні, але ми різні» – Озарчук Н.В., виховний
захід «Розмалюю, писанку, розмалюю» із проведенням майстер класу – Кавнічук
О.К., «Будьмо знайомі!» - конкурсна програма – Козачук М.Т., День закоханих –
Озарчук Н.В, участь учнів в обласному конкурсі «Розмалюй, писанку!», організація
і проведення заходів до обласного Тижня
духовності.
Ціннісне ставлення до
культури і мистецтва. Естетичне виховання реалізується через організацію гурткової роботи
художньо-естетичного напрямку, загально училищний захід – відвідування вистав
Обласного академічного музично-драматичного театру ім.. О.Кобилянської,
екскурсій, участі в обласному фестивалі конкурсі «Чисті роси», «Рідна пісня».
Превентивне виховання. Правовиховна робота. Робота
щодо соціального захисту учнів передбачає
організацію роботи з учнями із проявами девіантної поведінки, правопорушниками
та учнями соціально незахищених категорій. На жаль, на обліку у Шевченківському
ВП перебувають учні гр.№18. Тому класному керівнику Завадському О.В. необхідно покращити роботу у цьому
напрямку, налагодити більш тісний зв'язок
із батьками учнів (Ластівка О.) Оперативно реагують на пропуски занять
без поважних причин Озарчук Н.В., Паун Л.Р., Кувшиннікова Л.А. Проте,
керівникам груп №11 (Антонюк С.В.), гр.№13 Грицюку А.Д., гр.№12 Урбанській
І.О., гр.№17 Борбель Л.А., гр.№18 Завадському О.В. – звернути увагу на значну
щомісячну кількість пропусків учнями занять без поважних причин.
Щороку проводяться як планові так і
поза планові батьківські збори. Психологічна
служба, адміністрація, вихователі обговорювали та вирішували актуальні
питань індивідуально та на
зборах. Серед невирішених проблем залишається значна кількості батьків, які не
цікавляться успіхами, навчанням та поведінкою своїх дітей та не відвідують батьківські збори, недостатній
батьківський контроль за відвідуванням
учнями училища. Тому педагогічному
колективу слід активізувати роботу з батьками, шукати нові форми залучення
батьків до співпраці із педагогами закладу освіти.
Завдання на наступний рік:
1.Забезпечити подальший розвиток учнівського
самоврядування, широкого залучення його до вирішення питань організації
навчально-виховного процесу, розвитку громадянської активності, організації
здорового способу життя.
2. Продовжити роботу над створення виховного простору закладу
освіти спрямованого на виховання патріотизму, активної, свідомої громадської
позиції сучасної молоді.
3. Проводити роботу, яка б сприяла виявленню обдарованих
учнів, розвитку у них творчих здібностей,
формуванню навичок самоосвіти і самореалізації особистості шляхом участі у всеукраїнських,
обласних, міських заходах, конкурсах, виставках.
4. Активізувати роботу щодо узагальнення педагогічного
досвіду класних керівників. Продовжити роботу видавничої діяльності та
напрацювань методичних матеріалів, розробок з виховної роботи.
5. Впроваджувати в роботу класних керівників, вихователів
сучасні інноваційні технології.
Коментарі
Дописати коментар